Buna,
Una din prioritatile stabilite pentru aceasta perioada este clarficiarea serviciilor incluse in contractul de contabilitate. Acest lucru ajuta responsabilii de clienti in comunicarea cu acestia. De asemenea, va ajuta clientii in a intelege aria de aplicare a contractului de contabilitate pe centre de profit.
De aceea, va rog sa va uitati peste anexa care va fi inclusa din 2016 in noul contract de contabilitate. Va invit sa folositi zona de comentarii pentru a transmite feedback-ul vostru.
Anexa nr. 1
Lista activități incluse în serviciile de contabilitate pe centre de profit
- prelucrarea documentelor primare din contabilitate și pregătirea anumitor rapoarte lunare solicitate de Beneficiar;
- pregătirea lunara a registrelor de contabilitate, în conformitate cu cerințele legii;
- întocmirea lunara a balanței de verificare;
- pregătirea declarațiilor fiscale lunare și depunerea lor la autoritățile statului;
- calcul impozit pe profit, întocmirea și depunerea declarațiilor trimestriale/anual (100, 101)
- instruirea și asistarea beneficiarului privind întocmirea corectă a documentelor de contabilitate primară ce urmează a fi prelucrate de către prestator.
- informarea sistematica a beneficiarului despre actualizarea documentelor justificative pentru a răspunde cerințele fiscale.
Alte servicii la cerere
- Reglare fișă pe plătitor 7-10 EUR/h
- Întocmire și depunere declarații rectificative din lipsa predării documentelor necesare – 20 EUR.
- Întocmire și depunere declarații ca urmare a unor modificări în cadrul activității beneficiarului (010, punct de lucru, cifra de afacere, 392A/B) – 10 EUR/declarație
- Întocmire și depunere documentație în vederea obținerii fișei pe plătitor 25 EUR
- Întocmire și depunere documentație în vederea obținerii certificatelor fiscale 25 EUR
- Raportări diverse (cash flow, estimări, rapoarte pentru banca, statistica) 7-15eur/h
- Raportări pe bugete/analize pe proiecte 15eur/h
- Întocmire documentație în vederea obținerii Certificatului Constatator de la Reg. Comerțului 10 EUR;
- Înregistrarea societății în registrul Operatorilor intracomunitari – 20 EUR.
- Raportări diverse pe registrul de imobilizări, analize diverse 7-15eur/h
- Analize pe scadențe a facturilor de clienți și furnizori 7-15eur/h
Pentru descarcarea modelului de contract in forma actuala, accesati linkul urmator: draft servicii contabilitate



Mi se pare o idee foarte buna sa stabilim de la inceput niste sume pe care le facturam suplimentar pentru serviciile suplientare. Cred ca ar trebui sa includem aceasta lista in contractele incheiate incepand cu 2016 sau sa o atasam la actele aditionale de prelungire a contractelor astfel incat clientul sa fie si el in tema cu aceste aspecte. De asemenea cred ca ar trebui sa avem intalniri cu clientii in care sa le prezentam aceste aspecte ca sa nu se mai faca confuzii intre serviciile care sunt incluse in contracte si care nu.